Referentie

Casus: MM
1 mei 2018

Elke dag bezig zijn met de marketing van zijn klanten. Vanuit strategie meedenken en dit vertalen naar marketingmiddelen. Websites, Social Media campagnes, huisstijl; al deze middelen worden door MM bedacht en gemaakt. Je administratie is iets wat daar naast door blijft lopen. Een overstap met veel rompslomp is dan het laatste waar je op zit te wachten. Martijn Muller van MM weet hoe het is om op te zien tegen een overstap. Toch viel het hem alles mee. Je ziet hier zijn ervaringen.

Groei
Wanneer een onderneming groeit, groeit de administratie automatisch mee. Dat betekent dat deze, hoe groter de onderneming wordt, ook steeds meer omvang krijgt en uren gaat kosten. Iets wat eenvoudig overstappen van pakket lang niet altijd even makkelijk maakt.

Overstap
“In het begin hadden we natuurlijk koud watervrees om te gaan overstappen van pakket en boekhouder. Dit komt ook uit het verleden waarbij het grote transitie bleek te zijn. Maar alles is heel soepel verlopen.” Martijn wilde graag gaan automatiseren maar twijfelde lang over het juiste pakket. “De gebruiksvriendelijkheid van de software heeft ons over de streep getrokken. Facturen komen automatisch binnen, gaan automatisch weg en komen op de juiste grootboekrekeningen. Voorheen deed iemand dit handmatig, waarbij de foutmarge veel groter is. Nu heb ik veel meer overzicht: hoeveel uren maken we, hoeveel drukwerk bestellen wij, hoeveel advertenties kopen we in, wat is het Facebook-budget dat we hebben benut. Ik zie alles nu veel beter en heb veel meer controle. Ik kan dagelijks zien hoe de omzet zich verhoudt tot de resultaten en de gewerkte uren. Ik kan er veel beter op sturen.”

Over de overstap zelf is Martijn heel erg te spreken. Zelf hoefde hij hier weinig aan te doen, in twee dagen tijd had Counta dit volledig voor hem ingeregeld. Natuurlijk moest ook Martijn even wennen aan de nieuwe opbouw, maar na enkele weken wilde hij eigenlijk al niet meer zonder. “Ik heb veel meer inzicht dan dat ik dat voorheen had. Voorheen had ik omzet, kosten, resultaat. Maar nu kan ik precies zien: waar zit die omzet in? En is dat ten opzichte van de vorige maand gestegen of gedaald?”

Het verschil
“Ondernemen is het leukste wat er is. Dat ondernemende merk ik ook bij Counta. Dus daarom denk ik dat ik mij daar ook thuisvoel.” Counta gaat hierin verder dan enkel automatiseren. Persoonlijk contact, meedenken en het automatiseren en integreren van meer dan alleen de administratie. Dat is wat Counta anders maakt.

Bespaar
in tijd en geld, word efficiënter
en ervaar gemak.

Nieuwsbrief

Schrijf je in en blijf altijd op de hoogte van onze laatste updates.

Aanmelden →