Virtuele Robot

Blog

Yuki en Counta: de ontwikkelingen in 2020

Counta is in 3 jaar tijd uitgegroeid tot een van de grotere Yuki-only partners met meer dan 100 klanten. We zijn zelfs genomineerd voor de Yuki Awards (2020)! Dit zijn de belangrijkste ontwikkelingen in 2020.

Wat we doen? Counta robotiseert de boekhouding voor klanten met duizenden facturen op maandbasis. We bedienen veel MKB’ers, maar ook grotere klanten: honderdduizenden transacties op jaarbasis lopen door onze systemen, waarvan > 70% geheel door onze (financiële) software robots worden verwerkt. Daarnaast ontwikkelen we met onze zusteronderneming Duopact elke maand zo’n 2-5 nieuwe integraties tussen operationele softwarepakketten en Yuki voor onze klanten. De komende tijd zit er een aantal ontwikkelingen aan te komen. Wat houden deze precies in?

Ontwikkelingen binnen Counta

Met meer dan honderd klanten blijkt: de visie van Counta werkt. Maar hoe doen we dat eigenlijk, en wat staat er allemaal op stapel de komende tijd, bij Counta en Yuki?

Binnen Counta zijn een aantal ontwikkelingen gaande, waarvan we je graag op de hoogte stellen:

Wat betekent dit voor jou?

1.     Eén aanspreekpunt voor niet-verwerkte facturen en snelle vragen

Backoffice-medewerker Bennedette is het eerste aanspreekpunt tussen de ondernemer en onze software robots. Heb je dus een vraag over een factuur, kun je dit direct in het systeem stellen (gekoppeld aan de factuur). Bennedette is beschikbaar voor chatten. Facturen zijn altijd binnen 24 uur verwerkt.

2.     Datagestuurd ondernemen met Yuki en Counta

Yuki integreert dankzij Counta en Duopact naadloos met diverse operationele systemen. Niet alleen praktisch, maar hier komt ook een grote hoeveelheid data uit, die je kunt gebruiken als stuurdata. Heb je al eens nagedacht over hoe je hier verder mee kunt? Bekijk ook onze blog ‘Datagedreven ondernemen: hoe begin je? Do's, dont's en een gericht stappenplan’

3.     MFA-campagne

Omdat Counta Security essentieel vindt, hebben wij naar al onze klanten een campagne gestart (Zet het aan!), om gebruik hiervan te stimuleren. MFA is een securitysysteem voor tweestapsverificatie, dat Yuki sindskort heeft ingesteld. Je logt in met een extra code, die je scant met je mobiel. We zijn als eerste een MFA-campagne gestart naar alle klanten

Wist je dat...?

...je bij Counta nooit een factuur rechtstreeks vanuit Yuki ontvangt? Heel veel software partners van Yuki betalen slechts een klein bedrag van deze rekening maar bij ons neem je complete licenties af!

Ontwikkelingen bij Yuki: remake van het platform en Yuki assistent

Aan de achterkant is Yuki inmiddels keihard aan het werk om het platform te vernieuwen. Na ongeveer 10 jaar bestaan, is het nu wel tijd voor een complete remake van Yuki. Dat betekent dus niet alleen plinten schilderen, maar groot onderhoud volgens de nieuwste state-of-the-art ontwikkeltechnieken. Daarbij komt Yuki met de Yuki-assistant, een vernieuwde mobiele app, die online boekhouden nog makkelijker maakt:

  • Makkelijk bestanden uploaden, zoals facturen en herinneringen.
  • ‘Financiële monitor’ wordt doorklikbaar: makkelijk doorklikken naar cijfers en documenten.
  • ‘Archief’ voor historische documenten.
  • Communicatie over documenten, hulpvragen e.a. overzichtelijk bij ‘Communicatie’
  • Item ‘Taken’, waarbij zaken zoals goedkeuring van een factuur komen te staan.

Verbeterde connectivity samen met Counta

Eén van de belangrijkste speerpunten bij het ontwikkelen van het nieuwe Yuki, is het verbeteren van de connectivity. Om dit te bewerkstelligen gaan Counta en Yuki werken met interne API’s. Het doel van deze nieuwe API-strategie is om niet alleen koppelingen aan de verkoopkant te realiseren, maar juist ook koppelingen tussen de verkoop/inkoop/voorraad/banken nóg completer te krijgen. Het streven is dat het platform zoveel mogelijk openstaat naar buitenwereld. Deze nieuwe API-strategie heeft ook invloed op de manier waarop features en changes gebouwd worden.

Wat betekent dit voor jou als ondernemer?

De nieuwe manier van bouwen levert jou als ondernemer meer vrijheid op om zaken flexibel in te richten, en daarmee ook je complexe casussen kwijt te kunnen in het platform. Daar worden wij als Counta heel erg enthousiast van! Als gebruiker kun je al met al een hoop nieuws verwachten, met een user interface 2.1. Niet voor niets zijn hier meer dan 50 developers mee bezig, deels in Spanje (40) en deels in Nederland (12).

Wanneer kun je de nieuwe user interface verwachten?

De verwachte opleverdatum van dit monsterproject is eind 2020. Uiteraard houden we je op de hoogte van de ontwikkelingen en komen we hier tegen die tijd nog op terug!

Nieuwsgierig geworden?

Het houdt niet op met de ontwikkelingen: behalve bovengenoemde grote veranderingen is analytisch boekhouden nu mogelijk, kun je deelbetalingen instellen, en werken we aan live-bankkoppelingen met de grote banken. Wil je het fijne weten van wat je precies kunt verwachten van het vernieuwde Yuki-platform, of heb je vragen over de ontwikkelingen binnen Counta?

Gerelateerde berichten

Silke | Counta

5 Tips om alles uit je financieel dashboard te halen 

Word ook piloot van jouw onderneming. Stuur vanuit de cockpit!

16 januari 2019 - door Silke van Peer

Lezen →
Ismail | Counta

Jouw opties voor een boekhoudkoppeling

Er zijn namelijk meerdere koppelingen mogelijk.

2 januari 2019 - door Ismail Yakoub

Lezen →
Luuk

Ben jij klaar voor de btw verhoging?

Vanaf januari 2019 verandert het lage btw tarief van 6% naar 9%. Wat moet jij nog doen?

5 december 2018 - door Luuk Vaessen

Lezen →

Nieuwsbrief

Schrijf je in en blijf altijd op de hoogte van onze laatste updates.

Aanmelden →